Bürokrasi hastalığı nedir?
Devlet düzeyindeki memurlar arasında bulaşıcı bir hastalıktır. Hastalık memurlarda soğukluk, kibir, kabalık, yavaşlık ve sorunları çözememe olarak kendini gösterir. Hastalığın vatandaş üzerindeki dolaylı etkisi ise kansere neden olmasıdır.
Bureaumania hastalığı nedir?
Bulimia nervoza, aşırı yeme ve ardından kilo alımını önlemek için telafi edici davranışlarla karakterize bir yeme bozukluğudur. Telafi edici davranış, aşırı yeme sonrasında kiloyu kontrol etmek için kullanılır.
Halk dilinde bürokrasi ne demek?
Bürokrasiye İlişkin Farklı Tanımlar Bu anlamda bürokrasi, “verimsizlik”, “işlerin yavaş ilerlemesi”, “düzen eksikliği”, “bürokratik engeller”, “sorumluluktan kaçınma”, “yetkiyi devretme isteksizliği”, “otoriteye aşırı bağlılık” gibi olumsuz davranış ve süreçleri ifade eder.
Bürokrasi ne demek felsefe?
Marksist Felsefe Marksist görüşlere göre bürokrasi, halktan kopuk, işçilerin denetiminin ötesinde ve egemen sınıfların çıkarlarına hizmet eden bir sistemdir. Yüksek memurlar tarafından yapılan bu yönetim sistemine bürokratizm denir.
Bürokrasi örnekleri nelerdir?
Weber’e göre bürokrasi, toplumda hiyerarşik olarak örgütlenmiş ve genel kurallara ve ilkelere göre işleyen bir sistemdir. Bu bürokratik sistemlere örnek olarak bakanlıklar, hastaneler, silahlı kuvvetler, okullar ve ofisler gibi kurumlar verilebilir.
Kimler bürokrat sayılır?
Herhangi bir büyüklükteki bir organizasyonun liderliğini oluşturan kişi veya kişiler, ancak terim genellikle bir hükümet veya kurumsal kuruluştaki birini ifade eder.
Merdiven çıkamama hastalığı nedir?
Guillain-Barré sendromunun belirtileri şunlardır: Bacaklarda başlayıp vücudun üst kısmına yayılan simetrik kas güçsüzlüğü. Ellerde ve bacaklarda karıncalanma, iğne batması ve uyuşma. Yürümede zorluk, merdiven çıkamama.
Eşya atma hastalığı nedir?
Evden eşya atma bozukluğu; Obsesif kompulsif bozukluğun (OKB) bir türüdür ve aşırı eşya atma ile sonuçlanır. Herhangi bir OKB’de olduğu gibi bu durum daha sonra kompulsif ve tekrarlayıcı hale gelir.
Yiyip yiyip kusmak nedir?
Bulimia veya bulimia nervoza olarak bilinen rahatsızlık, psikiyatrik bir rahatsızlık olarak bilinir. Halk arasında kusma hastalığı olarak da bilinen bu rahatsızlık, hastaların düzenli olarak aşırı yemek yediği ve aşırı kusma veya aşırı egzersiz yoluyla bu rahatsızlıktan kurtulmaya çalıştığı bir rahatsızlıktır.
Burokrat kime denir?
Bu, memurların ve yöneticilerin güç ve etkisinin toplamına atıfta bulunur. Bu tanıma göre bürokrasi, idari hiyerarşiye ait resmi düzeyin toplamına ve memurların yetkisine atıfta bulunur.
Bürokrasi denince akla ne gelir?
Türkiye’de bürokrasi denildiğinde, hükümet işlerinin gereksiz yere uzun formalitelerle yürütülmesi akla gelir ve bu tutuma “bürokrasi” denir. Devletlerin yürütmenin sorumluluğuna büyük önem vermesi ve işlerin ihmal edilmesini ve gecikmesini önlemek için yeterli önlem almaması, kamu görevlilerini halkın gözünde yıpratmıştır.
Bürokrasi neleri kapsar?
Bu tanımlar bürokrasi terimi için üç farklı anlam ortaya çıkarmaktadır. Bunlar: Devlet yönetimindeki idari aygıt veya devlet memurları durumunda belirli ilkelere göre işleyen bir idari ve örgütsel biçimi temsil eder.
Bürokrasi kültürü nedir?
Bürokratik kültür, bir toplumun idari yapısının algılanmasıyla ilgilidir. Yönetime ve idari mesleğe yönelik tutum ve davranışlar, bir toplumun bürokratik kültürünü şekillendirir.
Bürokrasinin ilkeleri nelerdir?
Weber’e göre; işbölümü, otorite, hiyerarşi, yazılı kurallar, dosyalama, kişiliksizlik, disiplinli bir yapı ve resmi mevkilerden oluşan bir örgütlenme bürokrasinin yapı taşlarıdır.
Bürokrasi nedir sosyolojide?
“Bürokrasi”, “büro” (hükümet daireleri, hükümet işlerinin yürütüldüğü ofisler) ve “cratie” (egemenlik ve “güç”) kelimelerinden oluşan bir terimdir. En genel tanımıyla, hükümet kurumlarının egemenliğini ve gücünü ifade eder1.
Bürokrasi denince akla ne gelir?
Türkiye’de bürokrasi denildiğinde, hükümet işlerinin gereksiz yere uzun formalitelerle yürütülmesi akla gelir ve bu tutuma “bürokrasi” denir. Devletlerin yürütmenin sorumluluğuna büyük önem vermesi ve işlerin ihmal edilmesini ve gecikmesini önlemek için yeterli önlem almaması, kamu görevlilerini halkın gözünde yıpratmıştır.
Bürokrasi neleri kapsar?
Bu tanımlar bürokrasi terimi için üç farklı anlam ortaya çıkarmaktadır. Bunlar: Devlet yönetimindeki idari aygıt veya devlet memurları durumunda belirli ilkelere göre işleyen bir idari ve örgütsel biçimi temsil eder.
Bürokratik tutum ne demek?
“Bürokrasi”, karar vermeyi engelleyen ve süreçleri yavaşlatan aşırı veya katı düzenlemeler ve bürokratik bürokrasi anlamına gelir; genellikle hükümetlerde, işletmelerde ve büyük organizasyonlarda görülür. “Bürokrasi”, karar vermeyi engelleyen ve süreçleri yavaşlatan aşırı veya katı düzenlemeler ve bürokrasi anlamına gelir; genellikle hükümetlerde, işletmelerde ve büyük organizasyonlarda görülür.
Bürokrasi kültürü nedir?
Bürokratik kültür, bir toplumun idari yapısının algılanmasıyla ilgilidir. Yönetime ve idari mesleğe yönelik tutum ve davranışlar, bir toplumun bürokratik kültürünü şekillendirir.
Tavsiyeli Bağlantılar: Sosyal Taklitçilik Nedir